Recensies

Zie voor meer recensies van onze thrillers www.kortsmitenlotz.nl

Zusters in het kwaad in de media:

Zusters in het kwaad 'Zusters in het kwaad is mooi geschreven. De karakters komen goed uit de verf en de wraakacties lopen steeds verder uit de hand, waardoor de spanning in de vriendinnenclub oploopt. Het schrijversduo maakt met Zusters in het kwaad een mooie start in de wereld van de spannende boeken.'
Gijs Korevaar - Algemeen Dagblad

'Zusters in het kwaad (Lebowski) door Kortsmit & Lotz, is vlot geschreven, heeft herkenbare personages en is superspannend.'
Nouveau

'Een enorm leuk boek. Ik heb aan een stuk door gelezen, want ik dacht: 'Hoe gaat dit eindigen?'
Marleen Janssen - Libelle.nl

'Zusters in het kwaad is het enige spontane manuscript dat Uitgeverij Lebowski dit jaar zal uitgeven. Een mooi compliment en na het lezen ervan snap ik de redenen waarom. De stijl van dit nieuwe thrillerschrijvers duo, Kortsmit & Lotz, is geweldig en lekker leesbaar.'
Vrouwenthrillers.nl

'Emile Lotz (scenario- en toneelschrijver) en Simone Kortsmit (journaliste en mede-oprichter van een energiepersbureau) hebben er echt een heel spannend en uniek geheel van weten te maken. Ze trekken je met een ijzersterke proloog meteen het verhaal in en zorgen dat je gefocust blijft door de korte fragmentjes tussendoor. Zo ontdek je gaande weg wie er achter deze wraakacties zit. Maar wie het brein is, blijft echt tot op het laatst een raadsel.'
Boeken.blog.nl

Volgens ons dé thriller van de Maand van het Spannende Boek, het debuut van duo Simone Kortsmit & Emile Lotz. Sterk verhaal over loyaliteit en wraak binnen een vriendinnenclub. De hoofdpersoon Marian is verhuisd van Brabant naar een dorp buiten Amsterdam, waar ze maar moeilijk kan aarden. Ze zit midden in een verbouwing, (nee, geen Saskia Noort-kopie) en heeft twee kleine kinderen en een man die zijn flitsende carrière verkiest boven zijn gezin. (...) Spannend en verrassend: wij vinden het een aanrader!
Marieclaire.nl

'...Door de sporadische gedachtegang van één van de vrouwen, blijft de who did it tot het einde toe spannend. Zij wil duidelijk veel verder gaan dan de andere vrouwen. Zusters in het Kwaad is een spannende, literaire thriller, een samenwerking tussen scenario- en toneelschrijver Emile Lotze en journaliste Simone Kortsmit. Ik kan niet te veel in details treden zonder zomaar iets weg te geven over de gebeurtenissen. Maar na het lezen van dit boek kan ik alleen maar concluderen dat dit duo vaker samen moet gaan schrijven. Een aanrader!
Vrouw.nl

'Het is mooi beschreven hoe Marian zich ontwikkelt in de vriendengroep. Ze heeft haar plaatsje snel gevonden. Alle vrouwen zijn verschillend van karakter wat voor een mooie verhaallijn zorgt. Het is een mooi verhaal over vriendschap en rechtvaardigheid. Verder een boek met een psychologisch randje dat schreeuwt om een vervolg over deze gevaarlijke vrouwen.'
Boekreviews.nl

'Zusters in het kwaad is een originele en herkenbare roman over wraak, macht en vriendschap. Het boek laat goed zien hoe vaag de grens is tussen ergernis en over de schreef gaan. Betweterij, wraakzucht en fatsoensrakkerij kunnen een gemeenschap kapot maken.'
BN/De Stem

3 sterren (***) op crimezone.nl

Summercrime in de media: